Gisteren vond de zinderende finale plaats van verkiezing van de de Nederlandse Coca-Cola light man en zoals jullie weten zat ik in de jury!
Toen ik door Coca-Cola light werd gevraagd om samen met Gijsje van Bentum (hoofdredactrice van Viva) en Suzanne Pater (brand activation manager Coca-Cola light) in de jury plaats te nemen hoefde ik natuurlijk niet niet na te denken of ik dit wel wilde! Hallo…. ik mocht gewoon knappe & leuke mannen beoordelen op hun skills! Wie wil dat nu niet? Nou… ik dus wel!!!
Dus toog ik gisteren richting de Amsterdam Arena waar de finale werd gehouden.
Zoals jullie op StyleMyDay al gelezen hebben, konden familie, collega’s en vrienden via social media de afgelopen weken stemmen op hun favoriete hunk! Honderden hunks uit heel Nederland werden aangemeld en ze moesten online zo veel mogelijk stemmen verzamelen. Uiteindelijk gingen 6 hunks (de eerste 5 winnaars met de meeste stemmen) en een hunk die genomineerd was via Viva gisteren de strijd tegen elkaar aan om uiteindelijk die zo felbegeerde titel mee naar huis te nemen!
Bij aankomst in de Amsterdam Arena werd ik hartelijk verwelkomt in de Koninklijke Loge waarna ik werd voorgesteld aan mijn mede-juryleden, het team van Coca-Cola light EN Anouk Smulders die deze geweldige middag zou presenteren. We kregen eerst een briefing over het verloop van de dag zodat we precies wisten wat van ons verwacht werd!
Onder het genot van een lekker hapje en koffietje zagen we alle hunks ( samen met familie en vrienden) langzaam binnendruppelen. En oooh… de spanning was al op veel van de gezichten af te lezen! Het is natuurlijk al fantastisch dat je zoiets mee mag maken, en als je dan -omringt met familie en vrienden- wordt verwelkomt op zo’n imposante plek als een lege Amsterdam Arena, dan begreep ik echt wel dat de spanning in de lucht hing! Ook ik had echt wel kriebels in mijn buik hoor!! Want om eerlijk te zijn…. wat een eer om gevraagd te worden voor zo’n evenement!
Na de briefing mochten wij als jury samen met Anouk Smulders het heilige gras betreden voor een generale repetitie en op dat moment was in de kleedkamers de spanning al te snijden! ( jaaa.. dat werd natuurlijk via via in mijn oor gefluisterd) Na een laatste check, inclusief lipglosje en wat extra haarlak was het zover!
En..oooh wat had ik er zin in! Moet je voorstellen…. je zit midden in de Arena, op de kop van de catwalk, met zijn 3-tjes naast elkaar op een stoel en je mag gewoon cijfers geven aan 6 leuke mannen die zich tijdens een aantal rondes moeten presenteren! Halllloooo…..ik voelde me toch echt nogal bevoorrecht!
Nadat ook het publiek zich had geïnstalleerd, en Anouk een welkomstwoordje had gedaan, mochten de mannen zich in 4 rondes aan ons -jaja…de jury- presenteren! Omdat wij duidelijk niet alleen op zoek waren naar de man met de beste looks of het mooiste sixpack, werden ze ook beoordeeld op een aantal andere skills! Want….de nieuwe Nederlandse Coca-Cola light man moest echt “the total package” hebben; de looks, het lijf, de charme maar ook waren we benieuwd naar zijn sportiviteit, zijn humor en zijn handigheid!
In ronde 1 mochten de hunks laten zien hoe handig ze waren door een spijker in een houtblok te slaan. We keken niet allen hoe SNEL ze dat deden maar ook de manier waarop vonden wij erg belangrijk! Zo zagen we hunks die in 1 hamerslag de spijker volledig lieten verdwijnen in het houtblok, maar ook hunks die echt wel moeite hadden (en zenuwen volgens mij) om überhaupt die spijker te raken!
Maar geen nood… charme is ook erg belangrijk zodat de mannen in ronde 2 konden laten zien hoe zij zo stijlvol en charmant mogelijk een roos konden overhandigen aan…. ONS! Vervelend he? We zagen een hunk met een gitaar en ook iemand helemaal strak in het pak maar allemaal met 1 doel… de jury overtuigen van hun absolute charme!
In ronde 3 mochten de mannen hun spierbundels aan het werk zetten want in deze ronde werden ze beoordeeld op hun sportiviteit! We zagen sit-ups, dumbells maar vooral heeeeeel veel sixpacks en spieren! Want man-o-man… wat een afgetrainde lijven hadden onze finalisten stuk voor stuk! Na wat vragen van presentatrice Anouk, bleek ook wel dat er hard gewerkt werd aan deze spiermassa’s en zo bleek dus uiteindelijk dat zo’n mooi lijf toch echt niet helemaal vanzelf komt!
Ik heb zelf een zwak voor mannen met humor dus was blij dat ook deze kant van de hunks werd getest! In ronde 4 mochten de mannen laten zien op welke manier ze met een grasmaaier het heilige gras van de Amsterdam Arena zouden maaien. Deze opdracht was natuurlijk een grappige verwijzing naar de laatste Coca-Cola light commercial!
Nadat we alle hunks beoordeelt hadden aan de hand van het stemformulier was het tijd om in jury-beraad te gaan. Ook het publiek had een stem dus met onze 3 beoordelingen-formulieren + de uitslag van de publieksstem gingen we in beraad! En geloof me…. dat was helemaal niet makkelijk! Het was ontzettend leuk om te zien dat uiteindelijk iedereen gewoon een andere smaak heeft wat mannen betreft…. en dan heb ik het dus juist niet alleen over uiterlijk! Na een serieuze telling + onze motivatie waren we er samen helemaal uit! HIJ zat er echt tussen….. de Nederlandse Coca-Cola light man 2014!!!
Tijdens de bekendmaking was ik echt NOG zenuwachtiger als vooraf… alle mannen stonden op het podium en ook nu was de spanning echt op de gezichten af te lezen! En wij als jury wist en de uitslag natuurlijk al!
En toen mocht iedereen het weten: STIJN DE JONG uit Eindhoven werd verkozen tot de enige echte Nederlandse Coca-Cola light man!!! En nu willen jullie natuurlijk weten waarom? Nou.. dat is heel duidelijk: hij is leuk, grappig, charmant, een beetje cute, hij heeft een goed lijf EN staat met beide benen op de grond. Dus alle ingrediënten om deze prestigieuze prijs mee naar huis te nemen!
Naast deze felbegeerde titel won deze ultieme Nederlandse hunk een weekend naar Berlijn voor hem en drie vrienden… inclusief €1000,- zakgeld!
Wat een middag en wat heb ik genoten! Ik ben blij dat Nederland zijn Coca-Cola light hunk heeft gevonden en ik ben ook blij dat ik heb mogen meebeslissen… Het was niet makkelijk want alle mannen maakten op hun manier veel indruk maar Stijn had toch echt ‘the total ‘package’!